الاثنين، رمضان ٢١، ١٤٢٦

RM 200.00


Semasa kecil-kecil dulu tentu kita ada lagu kegemaran bukan? Lagu itu banyak memberi kenangan kepada kita bukan?

Akhirnya saya dapat mendengar kembali lagu yang saya minati sedari kecil lagi, menyanyi bersama-sama kawan-kawan dan sepupu-sepupu... Sentiasa membuat saya tersenyum.

Terlalu lama saya tidak mendengar lagu itu. Entah kemana ia menghilang.

Apabila liriknya mengiang-ngiang di telinga saya ketika membeli belah di Kuala Lumpur...Just like a long lost friend. mengembalikan kenagan lampau, semasa kanak-kanak. Orang kata, kalau masa kecil-kecil nakal, bila besar nanti dah tak nakal.

Kalau masa kecil-kecil baik macam malaikat pula, bila besar mesti nakal.

Nakalnya saya semasa kecil. Tapi bila besar jadi baik. Jadi anak yang soleh. Alhamdulillah.
Dalam baik-baik saya sekarang ni. Ada juga yang tidak baiknya.

Hari ini, Syafiq ajak pergi teman dia beli baju raya. Banyak benda yang saya pelajari dari sahabat yang seorang ini sepanjang perjalanan kami ke kuala Lumpur. Pergi ke sana dengan menaiki motor KABnya.

Hari ini habis juga duit saya RM200.00

Beli thumdrive dan CD Ulead Users. Thumdrive multi fungsi itu boleh digunakan sebagai MP# player dilengkapi dengan fungsi radio.

Saya save bacaan Al-Quran zuju' 1 sampai juzu' 4. Saya juga save nasyid Setanggi Syurga. Mungkin hanya nasyid ini serta nasyid Kuserah Cinta, Sebelum Terlena dan Damba Kasih sahaja yang akan saya dengar sehinggalah saya hafiz 30 juzu'. Saya berusaha untuk tidak mendengar lagu, nasyid yang lagho ataupun mendengar apa sahaja yang boleh menggelapkan hati saya.

Ulead Users itu saya akan gunanya bila saya terlibat dalam proksi nanti. Lebih mudah dari menggunakan Adope Photoshop. hmm.. Malas sebenarnya nak terlibat dalam proksi. Takut tak terjaga pula pandangan mata dan pandangan hati ni. Maklumlah berada di UIA. lawa lawa belaka muslimatnya.

Bermula minggu ini saya telah menambah satu lagi hobi. Iaitu kajian tentang Hack. Saya harap kajian saya ini akan kekal sehingga saya temui bagaimana cara untuk menagalahkan sistem komputer. Maklumlah sekarang semua benda perlukan komputer hatta peperangan sekalipun. Jangkaan saya. Di era peperangan dunia ketiga nanti, perlunya ada ramai hacker-hacker yang dapat membantu.

Memang tuhan ingin saya jadi seorang hacker kut. Seorang hacker yang merupakan seorang penulis, yang hafiz quran, yang pakar melukis, yang pakar undang undang.

Walaubagaimanpun saya telah aturkan jadual untuk mencapai cita-cita ini. Pada tahun satu saya akan mengusai kemahiran-kemahiran graphic dan picture editing. Tahun dua saya akan menguasai kemahiran Crack dan Hack.

Pada masa yang sama saya akan pastikan saya menghafaz 10 juzu' pada tahun satu, dan 10 juzu' pada setiap tahun yang berikutnya.

Pada tahun satu saya akan menguasai Bahasa Inggeris dan pada tahun dua Bahasa Arab.

ليست هناك تعليقات: