الخميس، شعبان ٠٧، ١٤٢٧

JIKA BENAR ENGKAU HARUS MELANGKAH PERGI

JIKA BENAR ENGKAU HARUS MELANGKAH PERGI
(Sajak ini ditujukan khas buat family members especially Pirol)


Jika benar engkau harus melangkah
pergi dari sisiku
Tinggalkanlah pesan pada pawana petang
agar dapat kusimpan hembusan perasaanmu
bersama hangat tiupan kemesraan

Mengertilah sahabat
Jalan yang kita pilih
belum tentu jauh
belum tentu dekat

Namun biarlah pada jarak yang singkat
aku terjemahkan makna sahabat
Kerana aku mengenalimu barang sekejap
Dalam sekejap aku mengenalimu

Teruskanlah ceritamu, sahabat
tentang dunia yang akan engkau jengkal
satu persatu benuanya.
Tentang lautan, tentang angin,
tentang awan, tentang pohon
bingkisan maknanya
kau kirimkan pada kemesraan kita.

Aku bukanlah si pengukir takdir

Siapa tahu pada hari yang tidak direncana
aku dahulu yang menemui bahagia
Kerana dijemput pulang kepada-Nya


____________________________________
Kepada family ana, jangan lupa malam ni ada family gathering di bilik Pirol, pukul 11.30 malam. Jangan lupa pesanan naqib untuk menghantar karya masing-masing malam ni. Buat Abang Shah, jangan datang lewat.:p

ليست هناك تعليقات: