الاثنين، جمادى الآخرة 21، 1427

Sedikit Ujian Dari Allah


(Bergamar di Dalam MRT)
Ketika ana masih boleh menggunakan tangan kanan ini, tidak terasa yang sebenarnya terlalu nikmat dan berharga dua tangan yang Allah jadikan. Sekarang ana tidak boleh mengggunakan tangan kanan ana untuk jangka waktu yang lama. Tulang siku ana mengalami keretakan dan ”dislocation”. Akibat terbabas semasa ana dan Shahrul cuba mengelak daripada merempuh sebuah lori.

Pengalaman baru ini mengajar ana banyak perkara, malah memperkenalkan ana kepada suatu kehidupan asing yang tidak pernah ana gambarkan. Satu dunia yang lain dan asing. Tanpa tangan kanan yang membantu, semua perkara menjadi sukar, berwudhu’, solat, memakai pakaian, makan, ke bilik air - Janggal dan perit menanggung kesakitan. Betapa sukarnyaaaaa. Dan esok, bermulanya sesi baru kuliah.... Dalam kesakitan dan kehilangan yang sementara ini, ana belajar bersyukur kepada Allah. Syukur atas nikmat nikmat yang Allah kurniai ana selama ini.

Ya Rahmaan, terima kasih atas nikmat yang aku kerap alpakan. Selalu lalai untuk bersyukur kepadamu Allah. Kurang dan cacatnya cintaku kepadaMu Allah, untuk mengasihi dan mengingatiMu. Ku pohon dengan sangat, ampunilah dosaku. Amin.

setelah puas berbaring di katil,
Aku menulis…

( Bilik Pameran Di NeWater Plant, Singapura )

( Sedikit ujian dari Allah....)

ليست هناك تعليقات: